Coach blog

Csatlós Csilla executive coach

Hány órából áll egy napod?

2017. február 12. 20:52 - Csatlós Csilla

avagy időgazdálkodás szabadon utánam

time-488112_960_720.jpg
Rájöttem, hogy ezt kérdezik tőlem a legtöbbet. Mindenki és a magam érdekében leültem, hogy összeírjak egy pár dolgot a hétköznapjaimból, amivel menedzselem a napi 24 órámat. Mivel ezen dolgok nagy részét tudatosan alakítottam, szokássá váltak, nem kell már odafigyelnem a betartásukra.
1. Kezdem a legszörnyűbb dologgal. Korán kelek. Mindig. Hétvégén is, ünnepnapon is, az év minden egyes napján. Imádom a reggeli csendet, a békésen szuszogó szeretteimet. Amikor jó az idő, elkészül a kávém, kimegyek a teraszra. Hallgatom a madarakat, a szelet ha van, a természetet.
2. Sokan azt hiszitek, hogy kiváltságos vagyok, mivel éttermünk is van, ránk főznek, így erre nincs gondom. Mindenkit megnyugtatok, szinte minden nap főzök, napközben kitalálom mit és amikor hazaérek max. 30 perc alatt van vacsora. A főzésben szerintem fontos a tervezés.
3. Utálok vásárolni, utálom a boltokat, a tömeget, a sorbanállást, az ész nélküli költést. Kéthetente egyszer megyünk boltba, összeírom mit kell venni és azt veszem meg. Hétköznap maximum pékáruért megyünk boltba.( az idő mellett jelentős összeget is meg lehet így takarítani)
4. E-maileket naponta két alkalommal nézek, reggel és a munkaidő végén. A telefonomon nincs beállított e-mail postafiók. Ez akkora könnyebbség, hogy el sem tudjátok hinni. Kötelező kipróbálni !
5. Ha olyan dolog van, amit szinte azonnal el tudok intézni, pl. valakitől valamit meg kell tudnom telefonon, azt azonnal megteszem. A halogatást nem szeretem és csak nő a lista amit el kell intézni.
6. Csak a legszükségesebb dolgokról kérek jelentést, beszámolót. A cégeimben mindenkinek megvan a feladata, nem hagyom magam kizökkenteni, ha dolgozom. Az irodám ajtaja nyitva van egész nap. Ha bezárom a kollégák tudják, hogy ne zavarjanak.
7. Ha nagyon komoly határidős munkám van, akkor az ajtóm bezárom, a telefonom lenémítom, lefordítom, hogy ne is lássam ki hív és minden idegszálammal dolgozom a feladaton.
8. Nemet mondok. Nem azért mert én vagyok a király, hanem mert ha életben akarunk maradni, akkor muszáj nemet mondani. Ezt például nekem kifejezetten tanulnom kellett.
9. Csak előzetes időpontegyeztetéssel fogadok bárkit az irodámban. Ebből sok sértődés volt, de aztán megszokták az ügyfeleim.
10. Este 17 után és hétvégén csak rendkívül ritka esetben veszem fel a telefont. Az este a családé, a gyerekeké, a páromé és ami marad belőle az enyém.
11. Ha vidéken tárgyalok, több tárgyalást osztok egy napra, de mindig van egy lyukas órám a hirtelen beeső dolgokra. Ha nem esik be semmi, az még jobb, mert akkor nyertem egy óra énidőt.
12. Amit tudok delegálok. Amihez nem én kellek személyesen, annak megvan a felelőse.
13. Ha elegem van, akkor szabadidőt csinálok magamnak. Átszervezek, és pár órára eltűnök. Ezt mindenkinek ajánlom. Erősíti a tudatot, hogy a magunk urai vagyunk, másrészt egy-két ilyen lopott óra segít levezetni a felgyülemlett feszültséget és erőt ad.
14. Nem tartok felesleges és időt rabló értekezleteket és nem is veszek részt ilyeneken. A cégek egyik legnagyobb időrablása a rengeteg vég nélküli értekezlet.
15. Ha sok feladat vár rám, akkor a sürgős és fontos elvet követem. Rengeteg időgazdálkodási módszer létezik, vannak alkalmazások, szoftverek, de mint sok minden másban ebben is a legegyszerűbben kivitelezhető dolog híve vagyok.
16. Este úgy zárom a napot, hogy végiggondolom a másnap legfontosabb dolgait. Ha fel kell írjak valamit, ekkor írom fel, a táskám, az irataim mindig este készítem. Ez segít, hogy nyugodtan feküdjek le, ne azon agyaljak, mit felejtek el holnap.
17. Soha nem kések el. Gondosan tervezem az időmet, és tiszteletben tartom a másét. Inkább 10 perccel előbb érkezem egy tárgyalásra, hogy átgondolhassak mindent, minthogy beessek az ajtón.
Ez a sok ötlet volt a jó hír. Most jön a rossz. Nem hiszek abban, ha mind azt csinálod, amit leírtam, akkor nem lesz időgazdálkodási problémád. A tippek amiket írtam ötletek, de nem alkalmasak arra, hogy újraírják a kialakult életedet. Minden ember élete más.
Coachként sokszor keresnek időgazdálkodási problémákkal.

Mindenki azt várja, hogy adjak neki egy tuti tippet, amivel megoldódik minden, de sajnos nem vagyok sem dzsinn, sem a kifogott aranyhal. A jó időmenedzsment önismerettel és önmegfigyeléssel kezdődik.

Ajánlhatom az én módszerem, de ha te későn kelő vagy és későn fekszel, akkor máris borult a nagy terv. Ami biztos, hogy mindenki számára meg lehet találni a megfelelő módszert. Csak neki kell állni, dolgozni kell rajta. Ha lehet akkor MOST.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csatloscsilla.blog.hu/api/trackback/id/tr4112252364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása